UNDERVOGNSBEHANDLING

undervognsbehandling   eller ring på tlf.: 75 77 22 37


Undervognsbehandling

Østergaards Auto har faciliteterne til at gennemføre en professionel undervognsbehandling af din bil. Vi behandler biler året rundt, da vi har en specialbygget afdeling hvor vi først afmonterer inderskærme, bundplade og andre plastafdækninger i bunden, derefter bliver bilen vasket grundigt og sørge for al snavs er væk og til sidst bliver bilen placeret i en speciel varmluft tørrekabine – og bliver først behandlet når den er helt tør.

Medlem af Anti-Rust Ringen

Som medlem af Anti-Rust Ringen kan vi yde en rustgaranti på op til 30 år på biler der er op til 12 mdr., 20 år på biler der er 12 til 24 mdr. og op til 15 år på biler, som er 24 til 60 mdr. gamle. Og som noget nyt skal biler på under 12 måneder kun sprøjtes hvert 3. år for at opretholde rustgarantien. For yderligere information www.antirust.dk

Behandlingsinformation

Komplet behandling: Behandling til nye/nyere biler uden rust.

Specialbehandling : Behandling til biler med begyndende rust.

Er du i tvivl om behandlingen så ring eller kig forbi så laver vi sammen med dig en gratis gennemgang af bilen og finder ud af om bilen har brug for en behandling. Og husk du låner en bil gratis i de to dage behandlingen varer.

Selve behandlingen

Vi gør meget ud af rustbehandlingen. Følgende faktorer indgår i vores Mercasol rustbehandling:

  • Vi afmonterer først inderskærme, bundplade og andre plastafdækninger i bunden. Dette er for at sikre at al skidt og snavs er fjernet inden behandlingen påbegyndes. Ellers hæfter rustbeskyttelsesmidlet udelukkende oven på snavset og gør dermed ikke gavn. Dette er en vigtig detalje, som ikke udføres ved alle undervognsscentre.
  • Derefter foretager vi en grundig vask af bilens undervogn og hjulkasser med højtryk.
  • Bilen bliver derpå tørret helt igennem henover vores specialbyggede tørrekanaler med effektiv varmlufttørring.
  • Bilen får påført lakbeskyttende sæbe inden selve behandlingen.
  • Til behandlingen bruger vi altid bilproducenternes godkendte sprøjteskemaer, så vi ved nøjagtigt hvor bilerne skal behandles og hvor de ikke skal behandles af hensyn til elektriske komponenter.
  • Behandlingen er en 2-lags behandling. Det vil sige at vi først benytter et tyndt rustbeskyttelsesmiddel med stor indtrængningsevne. Og derefter et tykt og slidstærkt produkt som slidlag.
  • Bilen får lov at stå til dagen efter, for at produkterne ”sætter sig”, hvorpå bilen vaskes og omhyggeligt rengøres for overskydende produkter, inden den er klar til aflevering.

Alle produkter er fra Mercasol og lever op til både de strengeste nordiske krav – SIS og VTT normerne, samt Teknologisk Instituts krav til anti-rust produkter. se mere på www.mercasol.dk

Skal vi undervognsbehandle vores bil?

Det spørgsmål bliver vi tit stillet hos Østergaards Auto. Og ja, det skal man sørge for at få gjort. Det er nødvendigt med en god rustbeskyttelse, fordi bilerne ikke er produceret til det danske klima. Temperatuerne er meget skiftende og danner dermed fugt og kondens i især bilens hulrum. En god rustbeskyttelse er med til at sørge for et sundt karroseri. Men det betyder også en længere levetid for mekaniske komponenter, som f.eks. bremserør og bærearme. I følge FDM har især mikrobiler en mangelfuld rustbeskyttelse fra ny, da den bliver sparet væk ved produktionen. FDM skriver endvidere på deres hjemmeside, at mange forbruger, mener at ”galvaniseret” er lig med rustfri.  Dette er ikke korrekt. Galvaniseringen forringes på delene, idet de bliver bukket, klippet og svejst i ved produktionen. Så selv på helt nye biler forefindes der steder, der ikke er rustbeskyttet ordentligt og hvor der kan samle sig snavs og fugt og give rusten mange angrebsmuligheder. FDM anbefaler derfor at få rustbeskyttet bilen fra ny.